Wat is data verrijking? Wat kan het voor je organisatie betekenen?

Wat is data verrijking? Wat kan het voor je organisatie betekenen?

Wat is data verrijking? Wat kan het voor je organisatie betekenen?

 

Wat is data verrijking? Wat kan het voor je organisatie betekenen?

Om antwoord te geven op de vraag: wat is data verrijking en wat kun je er mee, zetten we deze feiten eens op een rij;

In 2016 zijn bijna 1,8 miljoen mensen verhuisd, 65.000 stellen getrouwd en werden er ruim 1.300 naam-wijzigingsverzoeken gedaan.
Dit en nog veel meer andere situaties zorgen ervoor dat actuele NAW-gegevens van je klantenbestand wijzigen. Maar; adreswijzigingen per post vallen zelden bij bedrijven in de bus.

Door middel van data verrijking wordt jouw data gecontroleerd, gewijzigd en uitgebreid. Hierdoor beschik je weer over een database die up-to-date is. Uiteraard is dit belangrijk voor je bedrijfsvoering. Je kunt hiermee (potentiële) klanten op de meest effectieve manier bereiken. Ook dient ze als input voor resultaatgerichte marketingcampagnes en is actuele data van belang voor een optimale klantervaring. Daarom biedt data verrijking ook vanuit kostenbesparend perspectief kansen.

Welke onderdelen van data verrijking zitten in onze dienstverlening?

Prima. We weten nu het antwoord op de vraag wat is data verrijking, maar hoe zetten we dit in als marketingtool? Omzetgroeier heeft hiervoor 2 gespecialiseerde diensten:

Uitgebreide bedrijvenlijst

Deze dienst is zeer geschikt voor B2B bedrijven. “98% Van de website bezoekers neemt geen contact op…Maar dat betekent niet dat ze niet geïnteresseerd zijn.” Hiermee wordt ingespeeld op de aanname dat slechts 2% van alle websitebezoekers direct een conversie doet in de zin van bijvoorbeeld een aankoop of een contactaanvraag. De overige 98% doet dus niet direct een conversie maar dat betekent niet dat ze niet geïnteresseerd zijn. Met de uitgebreide bedrijvenlijst wordt aangetoond welke bedrijven jouw website hebben bezocht en op z’n minst interesse hebben getoond in jouw bedrijf en/of product. Zo wordt het heel inzichtelijk voor B2B welke bedrijven de website precies bezoeken. Ook zie je of deze bedrijven wel tot de doelgroep behoren die je wilt bereiken. Wellicht moet de content op de website aangepast worden naar aanleiding hiervan?

Tevens toont de uitgebreide bedrijvenlijst aan of je binnen je LinkedIn-netwerk connecties hebt met iemand van het bedrijf die je website heeft gezocht. Mocht je connecties hebben met iemand, dan is het natuurlijk stukken eenvoudiger om een gesprek te beginnen met het desbetreffende bedrijf.
Mocht het bedrijf niet rechtstreeks contact willen opnemen met de bedrijven die in de lijst staan, dan kan het ook dienen als input voor een AdWords-, LinkedIn- of bannering-campagne. Zo worden de campagnes erg gericht getarget waardoor de kans op conversie/succes stukken groter zal zijn.

Lead generator

Op basis van de uitgebreide bedrijvenlijst kunnen wij o.a. vergelijkbare bedrijven zoeken. Dus stel dat veel autobedrijven je website bezoeken en je hebt belang bij juist de grotere autobedrijven van 10+ werknemers. Dan is het mogelijk om op basis hiervan een leadlijst aan te leveren. Van de bedrijven in deze leadlijst is het mogelijk om o.a. bedrijfsnaam, adres, plaats, e-mail, KVK-nummer etc. aan te leveren. Doordat wij in tegenstelling tot vele andere data-partijen gebruikmaken van “website-scraping” technieken (zij maken gebruik van verouderde en/of niet bestaande bedrijfsgegevens, zie ook: https://www.nu.nl/ondernemen/4939106/kamer-van-koophandel-alerter-dubieuze-adressen.html), kunnen wij up-to-date leadlijsten aanleveren. Klantgegevens of gegevens van potentiële klanten zijn hierdoor weer actueel en eventueel uitgebreid en verrijkt met additionele specifieke data/informatie. Het is tevens mogelijk om de bedrijven in een leadlijst te benaderen door middel van AdWords, LinkedIn of Bannering-campagnes.

Data verrijking toepassen binnen jouw organisatie?

Wil je meer weten over data verrijking en wat het voor jouw organisatie gaat betekenen? Neem dan contact met Omzetgroeier op.



B2B Leadgenerator Bel me terug