fbpx

Klant in de spotlights: Bruidsboetiek De Blauwe Hoeve

Klant in de spotlights - Bruidsboetiek De Blauwe Hoeve

Klant in de spotlights: Bruidsboetiek De Blauwe Hoeve

In de spotlights: Bruidsboetiek De Blauwe Hoeve in Apeldoorn

Steeds meer ondernemers maken voor hun online marketing gebruik van de expertise van Omzetgroeier. Op deze plek zetten we een aantal van die bedrijven in de spotlights. Deze keer zijn de schijnwerpers gericht op Michelle de Wilde van Bruidsboetiek De Blauwe Hoeve.

Michelle, wat heeft je doen besluiten om met De Blauwe Hoeve te beginnen?

De Blauwe Hoeve bestaat al langer dan ik zelf besta: de bruidsboetiek is opgericht door mijn oma. Mijn moeder heeft de boetiek van oma overgenomen. Ik ben dus opgegroeid met de bruidsboetiek en weet niet beter dan dat de winkel onderdeel uitmaakt van onze familie. Vroeger speelde ik met mijn zusjes letterlijk verstoppertje tussen de trouwjurken.

Vroeger had ik eigenlijk helemaal niets met jurken. Toen mijn moeder me op m’n 16e vroeg om mee te lopen met een modeshow, is dat helemaal veranderd. Ik kreeg de smaak te pakken en kreeg steeds meer interesse in trouwjurken. Uiteindelijk leek het me heel leuk om in de bruidsboetiek te werken. Na mijn middelbare school stond ik op het punt om een maatschappelijke studie te doen, maar omdat ik nog erg jong was, koos ik voor Detailhandel. Zo kon ik mooi in het bedrijf van mijn moeder werken.

Je bent pas 23 en hebt twee jaar geleden de bruidsboetiek van je moeder overgenomen. Hoe heb je de eerste jaren als jonge zelfstandige ervaren?

Heftig, haha! Al vanaf mijn 18e trok mijn moeder zich wat meer terug en was ik degene die onze klanten hielp. De eerste drie afspraken heb ik samen met mijn moeder meegelopen en daarna heeft ze me in het diepe gegooid. Gelukkig stond ze wel altijd klaar als dat nodig was. Je bent natuurlijk toch met iets heel bijzonders bezig en daarbij zijn service en advies ontzettend belangrijk.

Nadat ik de bruidsboetiek op 1 januari 2018 van mijn moeder overnam, belandde ik medio februari met een gesprongen blindedarm in het ziekenhuis. Gelukkig stond mijn moeder nog steeds haar mannetje in de winkel. Toen ik in maart 2018 weer was hersteld, is De Blauwe Hoeve verhuisd naar de huidige locatie op het Schumanpark in Apeldoorn.

Zelfstandig ondernemen is soms heel hectisch, maar tegelijk ook heel leuk en enerverend. Je bent altijd bezig en je staat nooit stil. Ik voel me vooral heel vereerd dat ik vrouwen mag helpen met de trouwjurk voor de mooiste dag van hun leven. Ik vind het heel leuk en speciaal om daarin iets voor de bruid te betekenen. De zoektocht naar een trouwjurk is echt iets waar vrouwen intens naar uitkijken, dat voel je gewoon als ze in je winkel zijn.

Waarmee help je je klanten?

De trouwjurk van hun dromen vinden! Dat is niet alleen een kwestie van kiezen, passen en kopen, maar dat gaat veel verder. We werken samen met coupeuses die de trouwjurken vermaken. Zij zorgen ervoor dat de trouwjurk perfect op maat wordt gemaakt voor de bruid. Daarnaast hebben we ook een uitgebreid assortiment bijpassende accessoires voor bij de trouwjurk. En doordat we een leuke samenwerking hebben met een ander bedrijf in Apeldoorn, kan de bruidegom ook via De Blauwe Hoeve terecht voor zijn trouwpak.

Wat zijn je toekomstplannen?

De Blauwe Hoeve maakt een mooie groei door en dat mag best zo doorgaan. Wat ik wel belangrijk vind, is dat de boetiek tegelijkertijd wel zichzelf blijft. Onze persoonlijke aandacht, het eerlijke advies en onze kleinschaligheid zitten in onze genen en dat willen we koste wat kost bewaken. Trouwjurken passen moet echt een bijzondere belevenis blijven en daar willen we graag de service bij blijven bieden die het verdient.

Wie zijn je klanten en hoe komen ze met je in contact?

De toestroom van onze klanten kun je hoofdzakelijk in drie groepen onderverdelen. Een deel van onze klanten kent ons via het Nederlands Dagblad, waarin we jarenlang hebben gestaan. Daarnaast krijgen we ook veel klanten binnen via mond-tot-mond-reclame. Klanten die ons nog niet kenden, komen vooral via Google binnen.

Voor de vindbaarheid van de Blauwe Hoeve in Google maak je gebruik van de kennis van Omzetgroeier. Hoe bevalt je dat?

Goed! Zonder dat ik er zelf veel omkijken naar heb, zorgt Omzetgroeier ervoor dat ik op verschillende relevante zoekopdrachten goed word gevonden. Ik vind het prettig dat jullie gewoon je ding kunnen doen zonder dat ik daar zelf veel tijd in hoef te steken. En als de situatie erom vraagt, is het prettig dat de lijnen kort zijn.

Wat spreekt je het meest aan in onze samenwerking?

Dat zijn toch wel de fijne contacten. Ik waardeer het erg dat jullie een fijne balans tussen serieus en informeel hebben. Ik heb ook wel contact gehad met andere partijen die op een onprettige manier met mij omgingen omdat ik wat jonger ben, maar bij jullie heb ik echt het gevoel dat je náást me staat en eerlijk met me meedenkt. Die no-nonsense-mentaliteit spreekt me erg aan.

Fotografie: Nathalie Vermorken Photography



B2B Leadgenerator Bel me terug