Waarom de customer journey zo belangrijk is bij webdesign

Waarom de customer journey zo belangrijk is bij webdesign

Waarom de customer journey zo belangrijk is bij webdesign

See, Think, Do, Care. Herken je ze? Het zijn de vier stappen van de customer journey. Wat kun je ermee, of – beter gezegd – wat móet je ermee? In deze blog gaan we dieper in op de customer journey en maken we de vertaalslag naar jouw website.

 

De customer journey: een handig hulpmiddel bij webdesign

Webdesign is een vak apart. Welke informatie zet je op welke plek? De mogelijkheden zijn eindeloos en dat maakt het tegelijk lastig om knopen door te hakken. Als je bij het ontwerpen van je website (en ook bij andere keuzes die je maakt!) de stappen van jouw klantreis als uitgangspunt neemt, is de kans groot dat je op de goede weg zit. Met behulp van de customer journey kun je de informatiebehoefte van je klant namelijk nauwkeurig onderverdelen in iedere fase van het aankoopproces.

 

See – Think – Do – Care

De vier fases waaruit de customer journey bestaat, noemden we al: See, Think, Do en Care. Deze fases zijn niet zomaar onderscheiden, want in iedere fase gebeurt iets:

 

  • See: het moment waarop je bezoeker voor het eerst kennismaakt met jouw bedrijf (en dus ook het moment waarop jij de zo belangrijke eerste indruk maakt!)
  • Think: het moment waarop je bezoeker zich bewust wordt van zijn probleem en op zoek gaat naar een oplossing
  • Do: het moment waarop je bezoeker klant wordt, omdat hij ervan overtuigd is dat jij de oplossing voor zijn probleem in huis hebt
  • Care: de periode na de aanschaf, waarin je je best doet om van je nieuwe klant een trouwe, loyale klant te maken

 

Door vanuit deze vier fasen te denken en te zorgen voor een goed gestroomlijnde navigatiestructuur binnen je website, geef je je (potentiële) klant de juiste informatie op het juiste moment en begeleid je hem stap voor stap door het aankoopproces.

 

Meer weten over de customer journey?

Meer achtergrondinformatie over de customer journey vind je via dit artikel van Frankwatching. Heb je naar aanleiding van deze blog nog vragen over de reis van jóuw klant, of vind je het leuk om een keer samen na te denken over de vertaalslag van de customer journey naar jouw website? Plan hieronder een geheel vrijblijvende afspraak met ons in; we helpen je graag!

*Verplicht
Jouw privacy vinden wij enorm belangrijk. Je gegevens worden nooit met derden gedeeld!



B2B Leadgenerator Bel me terug