“Online marketing? Dat heb ik helemaal niet nodig; ik sta altijd bovenaan in Google!”

Online marketing? Dat heb ik helemaal niet nodig; ik sta altijd bovenaan in Google!

“Online marketing? Dat heb ik helemaal niet nodig; ik sta altijd bovenaan in Google!”

Sta jij bovenaan in Google als je zoekt op jouw bedrijfsnaam? En denk je dat mensen je daarom toch wel weten te vinden? En dat je daarom helemaal geen online marketing nodig hebt? Blijf dan vooral even hangen, want je ziet iets cruciaals over het hoofd…

 

Branded search: het clubje klanten dat gericht naar jou op zoek is

Ieder bedrijf heeft ze wel: het clubje hondstrouwe klanten dat zó loyaal is dat ze uitsluitend bij jou willen kopen. Als ze je nodig hebben, weten ze je blindelings te vinden: even naar Google, bedrijfsnaam invullen, klaar is Kees. Mensen die gericht op jouw naam zoeken, vinden je vrijwel altijd helemaal bovenaan in de Google-zoekresultaten. Zo’n gerichte zoekactie naar jouw bedrijfsnaam of merk wordt ook wel branded search genoemd. Online marketing op z’n best, toch?

 

Non-branded search: ook jóuw wake-up-call?

Wat veel bedrijven zich echter niet realiseren, is dat slechts een fractie van alle zoekopdrachten branded is. Er is maar een handjevol mensen dat gericht naar een bedrijfsnaam of merk zoekt. Veruit de meeste (potentiële) klanten zoeken juist naar een product of dienst, in plaats van naar een bedrijfs- of merknaam. Dit noemen we ook wel non-branded search. En juist omdat het overgrote deel van de zoekopdrachten non-branded is, ligt dáár ontzettend veel potentie. We leggen je graag uit waarom dit onderdeel van online marketing zo belangrijk is.

 

Geef je klantenbestand een boost met non-branded search

Non-branded zoekverkeer bestaat uit een grote hoeveelheid mensen die wel naar een product of dienst zoeken, maar (nog) niet weten bij welk bedrijf ze dat product of die dienst uiteindelijk gaan kopen. Sterker nog: veel online-shoppers hebben voorheen zelfs nog nooit gehoord van het bedrijf waar ze uiteindelijk klant worden! Zij ontmoeten elkaar in steeds meer gevallen via de topposities van Google.

Bedrijven die hierin succesvol zijn, begrijpen één ding heel goed: het is bij heel belangrijk dat je niet alleen vindbaar bent op je naam (branded), maar vooral ook op je product of dienst (non-branded). Wie dat stukje online marketing voor elkaar heeft, maakt het zichzelf een stuk eenvoudiger om meer nieuwe klanten aan te trekken.

 

Ontdek wat non-branded search voor jou kan betekenen

Goed gevonden worden op non-branded zoektermen is echter makkelijker gezegd dan gedaan. In tegenstelling tot branded zoektermen is de concurrentie bij non-branded vaak moordend. Weinig bedrijven delen immers jouw naam, maar veel bedrijven bieden identieke of soortgelijke producten en / of diensten aan.

Beter vindbaar worden op non-branded zoekopdrachten vraagt dus om expertise. Kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Wij denken graag met je mee met maatwerk advies, zoals we dat al bij tientallen klanten doen! Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek; we maken graag kennis met je.



B2B Leadgenerator Bel me terug