Online adverteren via Google: dat is toch heel duur?

Online adverteren via Google: dat is toch heel duur?

Online adverteren via Google: dat is toch heel duur?

Je product of dienst aanbieden via Google adverteren: heb je dat wel eens overwogen? Veel organisaties beginnen er niet eens aan, omdat ze denken dat online adverteren heel duur is. Jij misschien ook wel!

 

Is SEA écht zo duur?

Vooropgesteld: search engine advertising (SEA) – zoals Google adverteren ook wel wordt genoemd – kán inderdaad best een prijzige aangelegenheid zijn. Wie zomaar lukraak en zonder een goede strategie iets instelt, kan er aardig op leeglopen. Maar wist je dat Google adverteren met een béétje handigheid ineens ook best heel interessant en rendabel kan zijn? We delen graag een paar van die handigheidjes over online adverteren met je!

 

Zorg voor een relevante landingspagina

Het klinkt als een open deur, maar vergis je niet: veel bedrijven sturen bezoekers die op hun online advertentie klikken door naar een niet-relevante pagina op hun website. Omdat bezoekers op die pagina niet vinden waar ze naar zochten, lopen bedrijven in het zicht van de haven alsnog hun klanten mis, terwijl ze wel betalen voor de klik op hun advertentie. Zorg daarom altijd voor een relevante landingspagina, die antwoord geeft op de vraag c.q. zoekopdracht van je bezoeker!

 

Wist je overigens dat je dankzij zoekwoordenonderzoek uiterst nauwkeurig kunt inventariseren welke zoekwoorden jouw potentiële klanten gebruiken in Google? Daar kun je eenvoudig je voordeel mee doen: spoor de interessante zoekwoorden op, stel ze in in Google Ads en schrijf er relevante pagina’s voor op je website. Een eenvoudige manier om succesvol te zijn in online adverteren.

 

Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe lager de klikprijs

Over relevante pagina’s gesproken: wist je dat je zelf best veel invloed hebt op de hoogte van het bedrag dat je betaalt om je advertentie weer te geven? De kwaliteit (lees: relevantie) van je landingspagina is namelijk direct van invloed op de klikkosten. Hoe relevanter de pagina aansluit op je zoekwoord, hoe minder het kost om je advertentie op een prominente plek weer te geven. Een extra reden om bij online adverteren goed zoekwoordonderzoek te doen en te zorgen voor relevante content.

 

Bepaal aan wie je advertenties worden vertoond

Een mooie functionaliteit van Google Ads is de mogelijkheid om zelf vast te stellen waar je advertenties worden vertoond. Run jij een kledingwinkel in Zwolle? Dan is het onwaarschijnlijk dat mensen uit Middelburg of Maastricht ‘helemaal’ naar Zwolle zullen rijden (hoewel dat voor webshops weer anders is). Door hier goed en nuchter over na te denken, voorkom je dat je advertenties worden vertoond aan publiek dat niet relevant voor je is. Dat helpt je om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk te investeren.

 

Zorg dat een specialist met je meedenkt en meekijkt

Misschien wel de belangrijkste tip als je zelf niet zoveel kaas van Google adverteren hebt gegeten: zorg dat je een specialist kunt raadplegen! Omzetgroeier is gecertificeerd Google Partner en kent alle ins en outs van online adverteren. Heb je vragen over online adverteren of ben je benieuwd of Google adverteren ook voor jou interessant is? Neem contact met ons op voor een geheel vrijblijvend adviesgesprek; we helpen je graag!



Scan je website B2B Leadgenerator Bel me terug