Google Ad Grants

Google Ad Grants

Google Ad Grants

Google Ad Grants is door Google  in het leven geroepen om non-profitorganisaties gratis toegang te geven tot Google-tools. Gmail, Google Agenda, Google Drive, Google Ad Grants, YouTube voor non-profitorganisaties en meer. Met deze tools kun je ten eerste als non-profitorganisatie nieuwe donateurs en vrijwilligers beter bereiken. Ten tweede kun je efficiënter werken en het verhaal over je organisatie vertellen.

Gratis $ 10.000 Adwords budget voor jouw goede doel?

Met Google Ad Grants trek je de aandacht van jouw toekomstige donateurs en medestanders via gratis advertenties in Google AdWords.
Je kunt als non-profitorganisatie $ 10.000 per maand aan AdWords™-advertentietegoed ontvangen.
Dit wordt gratis door Google ter beschikking gesteld als je organisatie voldoet aan de voorwaarden.

Wat kun je met dit budget allemaal doen?

  • De website van je organisatie promoten op Google door gerichte doelgroepen naar je website te trekken.
  • Vergroten van je naamsbekendheid, wat zal leiden tot meer volgers op je sociale mediakanalen.
  • Bekendheid genereren door relevante zoekwoorden te kiezen en unieke advertenties te maken waarin het werk van je organisatie wordt uitgelegd.
  • Online donaties, nieuwsbrief aanmeldingen, vrijwilligersregistraties en meer bijhouden zodat je inzage krijgt in wat wel werkt en wat niet.

Alle advertenties worden weergegeven op zoekresultatenpagina’s van Google. Het dagbudget bedraagt $ 329,00 met maximumkosten per klik (CPC) van $ 2,00.

Waarom juist nu?

Non-profit marketing is een geweldige manier om gratis je organisatie te promoten via internet. Internet is een ontzettend grote doelgroep waar veel donateurs en sponsoren tussen zitten voor jouw organisatie. Dankzij het gratis AdWords budget is het dus erg aantrekkelijk om hiermee aan de slag te gaan.

Voorwaarden om deel te kunnen nemen aan het Google Ad Grants programma

  • Je organisatie moet een gevalideerd account hebben bij de betreffende lokale partner van TechSoup. (Ben je momenteel geen lid van TechSoup? Dan kun je je hier registreren).
  • Je organisatie moet een geregistreerde en erkende liefdadigheidsinstelling of non-profitorganisatie zijn zoals hieronder beschreven:
    • Organisaties met ten minste één van de volgende belastingvrije statussen:
      • Algemeen Nut Beogende Instelling – ANBI
      • Sociaal Belang Behartigende Instelling – SBBI
      • Sociaal Bureau Fondsenwerving – CBF
    • Organisaties die activiteiten uitvoeren voor het algemeen nut en daarom als een van de volgende rechtsvormen geregistreerd staan:
      •  Stichtingen
      • Verenigingen
    • Kerkgenootschappen en hun zelfstandige onderdelen
  • Je organisatie moet akkoord gaan met de voor de aanvraag vereiste certificering met betrekking tot non-discriminatie en ontvangst en gebruik van donaties.

De volgende organisaties komen niet aanmerking voor Google Ad Grants:

  • Overheidsinstellingen en overheidsorganisaties;
  • Ziekenhuizen en zorginstellingen;
  • Scholen, niet-commerciële kinderopvangorganisaties, academische instellingen en universiteiten (filantropische onderdelen van educatieve organisaties komen wel in aanmerking). Voor meer informatie over programma’s van Google voor onderwijsinstellingen bezoek je Google in Education.

Google Ad GrantsOmzetgroeier beheert voor ANBI organisatie Christ’s Hope uit Zwolle het Google Ad Grants programma.  Hiermee geeft het de organisatie landelijke bekendheid en bieden we de mogelijkheid om donateurs en sponsoren te activeren. Christ’s Hope heeft als doel te werken aan een wereld zonder aids. De focus ligt hier op de zorg voor aids-wezen.

Nieuwsgierig geworden? Omzetgroeier kan dit voor jouw organisatie doen. Neem als je voldoet aan de voorwaarden van het Google Ad Grants programma contact op om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken!



B2B Leadgenerator Bel me terug