5 tips voor een goede website

5 tips voor een goede website

5 tips voor een goede website

5 tips voor een goede website

Om online goed te scoren, wil je uitblinken met een technisch goede website.
Daarom maakt Omzetgroeier de websites voor haar klanten telkens anders dan anders. Hiermee onderscheiden organisaties zich op het internet. Toch zijn er 5 ingrediënten die Omzetgroeier continu op dezelfde wijze inzet! Waarom? Dit is de basis voor bezoekers voor het doen van conversies.

Tip 1: Plaats een CTA (‘Call to Action’) op elke webpagina
Tip 2: Schrijf niet voor Google maar voor je ideale bezoeker
Tip 3: Zorg altijd voor een mobiele versie van je website
Tip 4: Content is king
Tip 5: Maak en houd je website snel

Tip 1: Plaats een CTA5 tips voor een goede website

Een organisatie kan tegenwoordig niet zonder een professionele website. Zo kan een webpagina niet zonder een ‘Call to Action‘. Dit is voor een bezoeker de oproep tot actie. Dé plek waar je jouw potentiele klant wilt hebben. Dat kunnen verschillende doelen zijn. Een aankoop doen, een offerteaanvraag of het invullen van het contactformulier. Zorg ervoor dat deze CTA helder is. Dit geeft de bezoeker duidelijkheid.

Besteed zorg aan de look and feel van je CTA. Zo maak je het verleidelijk voor de bezoeker om erop te klikken. Ook de tekst is belangrijk. Gebruik absoluut geen lees verder/klik hier termen. Om bezoekers te verleiden om je CTA aan te klikken is het beter termen als ‘simpel’ of ‘gratis’ te gebruiken.

Tip 2: Schrijf niet voor Google maar voor je ideale bezoeker

Natuurlijk wil je met je website hoog scoren in de Google Ranking. Natuurlijk helpen de juiste zoektermen en een goede online marketingstrategie daarbij. Google wil echter antwoord geven op de vraag van de zoeker (lees: jouw klant). Google doet dit door zoekers naar unieke webteksten te verwijzen. Als je aansprekend voor je bezoekers schrijft en de behoeften van de bezoekers weet, helpt dit enorm om je website op de Google kaart te zetten.

Tip 3: Zorg altijd voor een mobiele versie van je website

Dit is anno nu geen optie, maar een must. Het mobiele verkeer via Google stijgt met de dag. Daarom is het hebben van een mobiele versie van je website meer dan belangrijk. Het is dan ook niet onverstandig om het mobiele verkeer naar je website af en toe te controleren. Dat kan eenvoudig via Google Analytics. Laten de getallen zien dat steeds meer mensen jouw website vanaf een smartphone of tablet bezoeken, dan moet je daarop inspelen. Haken veel bezoekers die via een smartphone je website bezoeken af, dan moet je de weergave van je mobiele website (laten) verbeteren.

Tip 4: Content is King

We blijven het zeggen; voor Google is content altijd king! Het is nu niet de bedoeling dat we allerlei vormen en varianten van content het wereldwijde web op slingeren. Hiervoor heb je een SEO strategie nodig waarin relevante content wordt bedacht en ontworpen voor een duidelijke en vooraf gedefinieerde doelgroep. Relevantie is belangrijk omdat de content speciaal gericht op je doelgroep moet zijn. Om hierin succesvol te zijn, is alleen goede content niet meer genoeg; de content moet geweldig zijn. En geweldige content creëer je alleen wanneer de content altijd doelgroepgericht en relevant is.

Tip 5: Zorg voor een snelle laadtijd

Vind jij het zelf fijn om lang te wachten bij de koffieautomaat? Nee, natuurlijk niet. En net zo min vindt je bezoeker het niet fijn om te moeten wachten als hij jouw website bezoekt. Ook zoekmachines vinden traag ladende websites niet prettig. De laadtijd van je website is één van de rankingsfactoren voor Google en bepaalt dus mede jouw positie en vindbaarheid. Een handige tool om je website te onderzoeken op laadtijd is deze: https://www.webpagetest.org/

Meer weten

Niet alleen het webdesign wordt verzorgd door Omzetgroeier in Vaassen, ook hosting, technische support en updates nemen we voor onze rekening. Onze websites en webshops zijn responsive zodat potentiële klanten ze overal kunnen vinden. Of ze nu achter hun pc zitten of met de tablet of telefoon aan het surfen zijn. Fijn voor je klanten en het zorgt meteen voor een hogere positionering binnen Google. Je vindbaarheid via Google is namelijk erg belangrijk voor de omzet van je website. Daarnaast optimaliseren wij voor diverse klanten en segmenten websites zodat ze beter zichtbaar zijn in Google. Alles onder 1 dak. We nodigen je graag uit voor een open gesprek!



B2B Leadgenerator Bel me terug